English
Meklēšana

Web-lapas karte
Izdevniecība
RA Izdevniecība ir Rēzeknes Augstskolas struktūrvienība, kas darbojas saskaņā ar LR likumiem un RA normatīvajiem dokumentiem.

RA Izdevniecība savu darbību uzsāka 1997.gadā, lai nodrošinātu iespieddarbu izdošanu Rēzeknes Augstskolas vajadzībām.

Laika gaitā RA Izdevniecība paplašināja piedāvāto pakalpojumu klāstu un apjomu, darbojoties ne vien Latgales reģionā, bet arī visā Latvijā.

Izdevējdarbība

teksta datorsalikuma veidošana;

teksta rediģēšana;

ilustrāciju, fotogrāfiju skanēšana un apstrāde;

teksta korektūra;

iespieddarba maketa izveide;

vāka mākslinieciskā izstrāde;

iespieddarba maketa saskaņošana ar autoru un apstiprināšana;

tāmes kalkulācija;

konsultācijas un iepazīstināšana ar izdevniecībā jau veiktajiem darbiem.

Poligrāfija

Piedāvājam sagatavot un izdot:

bukletus un grāmatas;

promocijas darbu kopsavilkumus;

avīzes un  reklāmas lapas;

reģistrācijas u.c. žurnālus;

kalendārus, dienasgrāmatas;

vizītkartes, plakātus, veidlapas u.tml.

Kopēšana

Melnbaltu dokumentu (A4, A3 formāta) kopēšana:

vienpusējas un divpusējas kopijas;

25% samazināšanas iespējas;

400% palielināšanas iespējas;

automātiska bukleta izveide.

Papildus piedāvājam:

iesiešanu;

caurumošanu;

laminēšanu;

griešanu;

dokumentu sagatavošanu ievietošanai ātršuvējos.

Izdruka

Melnbaltu dokumentu izdrukas

Pie mums ir iespējama:

vienpusēja un divpusēja izdruka;

bukletu izveide;

dokumentu rediģēšana.

Piedāvājam izdrukas uz:

balta un krāsaina papīra (80 gr – 160 gr);

kodoskopa plēvēm;

papīra ar tekstūru.

Papildus piedāvājam:

iesiešanu;

caurumošanu;

skanēšanu;

laminēšanu;

griešanu;

dokumentu saglabāšanu elektroniskajos datu nesējos;

dokumentu sagatavošanu ievietošanai ātršuvējos.

Datnes (failus) var iesniegt dažādos formātos uz dažādiem datu nesējiem (CD, DVD, USB Flash), kā arī iespējama izdruka no e-pasta.

Krāsainu dokumentu izdrukas

Pie mums iespējama:

vienpusēja un divpusēja izdruka (A4, A3);

bukletu izveide;

dokumentu rediģēšana.

Piedāvājam izdrukas uz:

balta un krāsaina papīra (80 gr – 250 gr);

kodoskopa plēvēm;

papīra ar tekstūru;

foto papīra.

Papildus piedāvājam:

iesiešanu;

caurumošanu;

skanēšanu;

laminēšanu;

griešanu;

dokumentu saglabāšanu elektroniskajos datu nesējos;

dokumentu sagatavošanu ievietošanai ātršuvējos.

Datnes (failus) var iesniegt dažādos formātos uz dažādiem datu nesējiem (CD, DVD, USB Flash), kā arī iespējama izdruka no e-pasta.

Iesiešana

Cietajos vākos

Ideāls iesiešanas veids dažādiem dokumentiem – bakalaura, maģistra u.c. diplomdarbiem, ēdienkartēm, dažādām rokasgrāmatām, reģistriem, grāmatvedības gada pārskatiem, projektiem u.tml. – ar un bez uzraksta.

Plaša vāku krāsu izvēle!

Lapu pievienošana un apmaiņa jau iesietā dokumentā!

Iespējams iesiet līdz 340 lapām biezu dokumentu!

Termoiesiešana

Darbu iesiešana glancētās un matētās mapēs (vienkārša, kvalitatīva un izturīga iesiešanas metode – lapas tiek ielīmētas vākos ar speciālas līmes palīdzību). Darbs izskatās kā grāmata ar stingru, krāsainu sānu malu un caurspīdīgu priekšējo un aizmugurējo vāku.

Ideāls iesiešanas veids dažādiem dokumentiem – referātiem, kursa darbiem, bakalaura, maģistra u.c. diplomdarbiem, prezentācijas materiāliem, grāmatvedības gada pārskatiem, projektiem u.c.

Iespējams iesiet līdz 340 lapām biezu dokumentu!

Lapu pievienošana un apmaiņa jau iesietā dokumentā!

Plasmasas spirālē

Ideāls iesiešanas veids dažādiem dokumentiem – referātiem, kursa darbiem, bakalaura, maģistra u.c. diplomdarbiem, dažāda veida rokasgrāmatām, tehniskiem zīmējumiem, instrukcijām, prezentācijas materiāliem, grāmatvedības gada pārskatiem, projektiem u.c.

Iespējams iesiet līdz 450 lapām biezu dokumentu!

Lapu pievienošana un apmaiņa jau iesietā dokumentā!

Metāla spirālē

Ideāls iesiešanas veids dažādiem dokumentiem – dažāda veida rokasgrāmatām, ēdienkartēm, tehniskiem zīmējumiem, instrukcijām, prezentācijas materiāliem, kā arī referātiem, kursa darbiem, bakalaura, maģistra u.c. diplomdarbiem, grāmatvedības gada pārskatiem, projektiem u.c.

Iespējams iesiet līdz 120 lapām biezu dokumentu!

Bukletu skavošana

Bukletu, kopsavilkumu, informatīva materiāla u.tml. skavošana ar divām skavām uz pusēm salocīta materiāla centrā.

Iespējams saskavot līdz 100 lappusēm!

Skavošana

Vienkāršs un ātrs dokumentu (līgumu, darījuma dokumentu, prezentācijas materiālu u.tml.) iesiešanas veids.

Iespējams saskavot līdz 25 lapām biezu dokumentu!

Caurauklošana

Piedāvājam arī tādu iesiešanas veidu kā caurauklošanu, kas paredz lapu cauršūšanu ar diegu.

Citi pakalpojumi

Skanēšana

Noskanēsim nepieciešamos dokumentus – tekstu, attēlus, shēmas, fotogrāfijas u.c. Ieskanētās datnes var tikt saglabātas elektroniskajos datu nesējos vai nosūtītas uz noteiktu e-pastu.

Laminēšana

Aizsargāsim Jūsu dokumentus un fotogrāfijas no mitruma, ielaminējot tās ūdensnecaurlaidīgā plastmasas kabatiņā.

Karstspiede

Attēls tiek iegūts, ar karstu klišeju materiālā iespiežot metālisku vai pigmentētu foliju – biežāk zelta vai sudraba, bet ir iespējamas arī citas krāsas. Šī tehnoloģija ir piemērota ādas un ādas imitācijas apstrādei. Maksimālais nospieduma izmērs ir 90x50 mm.

Apdrukājamie priekšmeti:

 diplomdarbi, maģistra darbi u.c.;

laika plānotāji;

mapes;

mūsu piedāvātie CD vāciņi.

Caurumošana

Dokumentu sagatavošana to ievietošanai dokumentu mapēs vai ātršuvējos.

Noformēšana

Palīdzēsim Jums nodrukāt un noformēt diplomdarbus, maģistra, promocijas u.c. darbus.

Palīdzēsim izvēlēties tieši Jums nepieciešamo variantu: ierakstīt CD vai citā elektroniskajā datu nesējā, iesiet cietajos vākos ar vai bez uzraksta, izvēlēties disku kabatiņas diplomdarbu materiālos, ielaminēt materiālu, lai tas tiktu saglabāts no mitruma, izvēlēties tieši Jums labāko variantu dāvanai!

Ienāciet pie mums, mēs spēsim Jums palīdzēt!

Faksa pakalpojumi



Jaunums

Piedāvājam galda un sienas kalendārus, krūzītes, T-kreklus, puzles, peles paliktņus u.c. izstrādājumus, fotogrāmatas, CD vāciņus ar Jūsu fotogrāfijām!

Uzdāviniet mīļam draugam, kolēģim vai sev vienu no vispatīkamākajām dāvanām!

Kalendāri ar Jūsu bildēm

Pāršķirams sienas vai galda kalendārs ar Jūsu bildēm!

Ceļojumi, ģimene, bērni, draudzība, kāzas, pasākumi, firmas logotips – varat izveidot to kā labu dāvanu!

Kas Jums jādara?

Izvēlieties bildes katram mēnesim vai vienu vāka foto un dodaties pie mums – mēs noformēsim un izgatavosim to tieši Jums!

Fotogrāmata

Izveidojiet paši savu fotogrāmatu no skaistākajiem dzīves mirkļiem – kāzām, jubilejām, bērna dzimšanas, ceļojumiem, pasākumiem, portfolio vai jebkura citas idejas, kura Jums šķiet mīļa!

Šī tehnoloģija ļauj izgatavot oriģinālu fotogrāmatu bez kabatiņām, stūrīšiem un līmes.  Fotogrāmatā būs īstas bildes, kuras tiks izdrukātas ar lāzerprinteri, lapas tiks iesietas cietajos vākos gluži kā īstai grāmatai.

Ielādējiet piedāvāto bezmaksas jauno programmu un veidojiet paši savu fotogrāmatu ar komentāriem un aprakstiem – neatkārtojamu un oriģinālu fotogrāmatu. Kad izveidotais materiāls ir gatavs, saglabājiet to un nāciet uz RA Izdevniecību (Atbrīvošanas al. 115, ITC, 103.kab.) to izdrukāt un iesiet.

Fotogrāmata – tā ir lieliska dāvana draugiem, radiem, kolēģiem!

Krūzīšu apdruka

Sniedzam Jums brīnišķīgu iespēju pārsteigt savus draugus, kolēģus, biznesa partnerus vai vienkārši paziņas ar lielisku dāvanu – krūzi ar Jūsu izvēlēto dizainu!

Otras tādas nebūs!

Tāda krūzīte būs tikai Jums vai Jūsu draugam!






T-kreklu apdruka

Apdrukājiet T-kreklus sev, saviem draugiem un kolēģiem ar jaukām fotogrāfijām, sirsnīgiem vēlējumiem, asprātīgiem saukļiem vai sava uzņēmuma logotipu, Jūsu komandas nosaukumu, numuru un vārdu, individuālu uzrakstu vai zīmējumu.

Mēs realizēsim Jūsu ideju pēc iespējas īsākā laika periodā!

Tāds T-krekls būs tikai Jums vai Jūsu draugam!

Apdrukājam tikai 100% kokvilnas izstrādājumus.

Iesakām izvēlēties mūsu piedāvājumā esošos izstrādājumus, jo Jūsu materiālam nevaram garantēt kvalitāti.

Ja vēlaties krāsainu bildi uz T-krekla, tad iesakām to izvēlēties baltā krāsā, jo tad izvēlētā bilde būs izteiksmīgāka un spilgtāka.

u.c. izstrādājumu apdruka

Apdrukāsim CD vāciņus, auduma maisiņus, puzles, peles paliktņus, dekoratīvu spilventiņu, mīļu rotaļlietu vai arī citas lietas.

Jūsu ideja – mūsu apdruka!

Plotergriešana

Izdruka
  A4 A4 A3 A3
  vienpusēja divpusēja vienpusēja divpusēja
Melnbalta 0,05 0,10 0,09 0,18
Krāsaina 0,40-1,00   1,00-2,00

Kopēšana
A4 A4 A3 A3
vienpusēja; divpusēja vienpusēja divpusēja
0,04 0,08 0,08 0,16
Attēlu kopēšana
0,06 0,12 0,14 0,28

Grāmatu, žurnālu, avīžu, pasu u.tml. materiālu kopēšana
A4 A4 A3 A3
vienpusēja; divpusēja vienpusēja divpusēja
0,05 0,10 0,09 0,16
*Balta un krāsaina papīra (80gr – 220gr), foto papīra u.c., izvēles gadījumā kopijas vai izdrukas cena palielinās attiecīgi izejmateriāla cenai.

Darbu iesiešana ar plastmasas spirāli
līdz 50 lpp. 0,85
50-100 lpp. 1,05
100-150 lpp. 1,30
150-200 lpp. 1,55
200-250 lpp. 2,05
250-350 lpp. 2,55
350-500 lpp. 4,10
Lapu pievienošana un apmaiņa 0,50

Darbu iesiešana ar metāla spirāli
līdz 50 lpp. 1,05
50-80 lpp. 1,15
80-100 lpp. 1,55
100-150 lpp. 2,05

Darbu iesiešana cietajos vākos
A4 formāts
1 - 340 lpp. 6,00
*Lapu pievienošana un apmaiņa – 1,00
(ar stūrīšiem)
  7,00
A5 formāts
līdz 100 lpp. 4,00
*Lapu pievienošana un apmaiņa – 1,00

Teksta uzlikšana uz darbu vāka, piem., diplomdarbs utt.
1 burtiņš 0,05

Teksta uzlikšana uz piezīmju blociņiem, disku vāciņiem utt.
1 burtiņš 0,10

Darbu iesiešana glancētajos un matētajos vākos
1 - 340 lpp. 2,50
* Darbu vākus ir iespējams kombinēt, tā cena palielinās attiecīgi izejmateriāla cenai.
*Lapu pievienošana un apmaiņa – 1,00

Darbu iesiešana mapēs ar speciāliem vākiem – 5 minūtēs
līdz 100 lpp. 1,80
100 - 190 lpp. 0,90
190 - 340 lpp. 1,25
*Lapu pievienošana un apmaiņa – 0,50

Dažādu tekstu drukāšana un noformēšana
0,40 – 0,50 /A4 formāta lapa

Steidzamos gadījumos un grafiskā noformēšana
0,50 – 0,60 /A4 formāta lapa

Skanēšana
0,40 / lapa

Laminēšana
A4 formāts 0,60
A5 formāts 0,40
10 x 6,5 cm formāts 0,30

Skavošana
1 skava – 0,02

Brošēšana līdz 40 lapām
0,15

Caurumu izsišana
2 caurumi – 0,02

Papīra griešana
0,02 (grieziens)

Faksa nosūtīšana pa Latviju
0,45/ lapa katra nākamā 0,10

Visas cenas norādītas LVL un PVN
Atbrīvošanas alejā 115, ITC - 103.kb.
Rēzeknē, LV 4600
Tālr./fakss: +371 646 25840
e-pasts: izdevnieciba@ru.lv;


Skatīt RA izdevniecība lielākā kartē

Ir ērtas autostāvvietas!
Piedāvājam RA Izdevniecībā izdotās mācību grāmatas un brošūras, kuras var iegādāties pie Atbrīvošanas alejā 115, ITC, 103.kab., Rēzeknē.

Ir iespējams pasūtīt grāmatas, veikt apmaksu caur i-banku un ierasties pēc precēm RA Izdevniecībā (Atbrīvošanas alejā 115, ITC, 103.kab., Rēzeknē) vai arī saņemt tās pa pastu.

Par visiem jautājumiem, kas saistīti ar grāmatu iegādi un cenām, lūdzam zvanīt pa tālruni +371 646 25840 vai sazināties ar mums pa e-pastu: izdevnieciba@ru.lv


Pedagoģija un psiholoģija

Latvijas karjeras attīstības atbalsta sistēmu cilvēkiem ar invaliditāti analīze: kaimiņvalstu un Latgales reģiona kontekstā
Ivans Korņiļjevs (Dr.paed., prof Veltas Ļubkinas redakcijā).
„Latvijas karjeras attīstības atbalsta sistēmu cilvēkiem ar invaliditāti analīze: kaimiņvalstu un Latgales reģiona kontekstā” ir apkopota autora vairāku gadu darbībā gūtā pieredze. Darbs veidots kā zinātniska monogrāfija, materiālu aprobācija veikta gan bakalaura, gan maģistra darbu ietvaros, gan piedaloties Sociālās Integrācijas valsts aģentūras (SIVA), gan RA Personības socializācijas pētījumu institūta (PSPI) realizētajos ES projektos. Darba teorētiskajā daļā apskatītas karjeras attīstības sistēmas un karjeras attīstības atbalsta iespējas profesionālās rehabilitācijas gaitā cilvēkiem ar invaliditāti Baltijas valstīs (Latvija, Lietuva, Igaunija) un veikta to salīdzinošā analīze. Eksperimentālajā daļā veikts pētījums par profesionālās rehabilitācijas problēmām un risinājumu variantiem cilvēkiem ar invaliditāti Latvijā un Latgales reģionā, ņemot vērā pozitīvo pieredzi. Analizēta valsts un pašvaldību pieredze cilvēku ar invaliditāti atbalstam Latvijā, kā arī apkopoti SIVA atbalsta punkta Rēzeknē trīs gadu praktiskā darba pieredzes rezultāti. Nozīmīgākie secinājumi – galvenie šķēršļi, kas apgrūtina cilvēku ar invaliditāti iekļaušanos darba tirgū ir šādi: invalīdu veselības problēmas, nespēja atrast savām vēlmēm, veselības stāvoklim atbilstošu darbu, nepiemērota darba vide, darbavietu trūkums valstī, grūtības pārvietoties ārpus mājas, informācijas un izglītības trūkums, motivācijas trūkums un zemais pašnovērtējums, darba devēju neizpratne un stereotipi par invalīdiem kā atšķirīgiem cilvēkiem u.c. Tie nosaka karjeras attīstības atbalsta ieviešanas nepieciešamību un profesionālās rehabilitācijas pakalpojumu sniegšanu tuvāk invalīda dzīvesvietai.
METODISKIE IETEIKUMI Otrā līmeņa profesionālās augstākās izglītības bakalaura studiju programmas INTERJERA DIZAINS studiju projektu un diplomprojekta noformēšanai un aizstāvēšanai
Diāna Apele, Aina Strode.
Metodiskais materiāls paredzēts Otrā līmeņa augstākās profesionālās izglītības bakalaura studiju programmas „Interjera dizains” studentiem kā pamatnorādījumi studiju projektu un diplomprojekta izstrādei, noformēšanai un aizstāvēšanai.
„VĀJDZIRDĪGO BĒRNU DZIRDES UZTVERES ATTĪSTĪŠANA” T.KOROĻEVSKA, A.PFAFENRODTA,
No krievu valodas tulkojusi Daina Liepiņa
Materiālā tiek apskatīti vājdzirdīgo skolēnu dzirdes uztveres attīstīšanas sistēmas zinātniski metodiskie pamati, ko izstrādājusi I. G. Bagrova (Багрова И. Г. «Обучение слабослышащих учащихся восприятию речи на слух»). Šīs sistēmas idejas atspoguļotas 2. pakāpes speciālo (korekcijas) mācību iestāžu valsts programmās (Программы специальных (коррекционных) образовательных учреждений II вида. M., 2003).
Kopš I. G. Bagrovas materiāla izdošanas pagājis vairāk kā desmit gadu. Šajā laikā būtiski mainījušies kā vājdzirdīgo skolēnu apmācības apstākļi, tā arī skaņu pastiprinošās aparatūras kvalitāte. Līdz ar to bija nepieciešams precizēt atsevišķas metodiskās rekomendācijas un papildināt materiāla saturu. Materiāla autori sīki izklāsta dzirdes uztveres attīstīšanas individuālo nodarbību organizēšanas metodiku. Pirmo reizi tiek doti konkrēti padomi ar dzirdi uztveramā valodas materiāla grūtību pakāpes paaugstināšanai; tiek aprakstīts darbs ar dialogu tekstiem; analizētas bērnu raksturīgākās kļūdas un metodika šo kļūdu novēršanai.
Pielikumos doti normatīvie dokumenti (nav saistoši Latvijas republikā), kas nepieciešami pareizai darba organizācijai, vispusīgs valodas un ilustratīvais materiāls, plakāti. Tas viss būtiski palīdzēs pedagogam sagatavot un vadīt individuālās nodarbības ar bērniem.
Autori pateicas K. A. Mikaeļjana 30. internātskolas kolektīvam, kā arī Krievijas izglītības akadēmijas skolai bērniem ar dzirdes un valodas traucējumiem par doto iespēju izanalizēt šo skolu metodiskajos kabinetos sakrātos materiālus, kā arī skaņu pastiprinošo aparatūru ražotājiem 000 Исток Аудио (Фрязино) par materiāliem, kas izmantoti nodaļā „Mūsdienu skaņu pastiprinošā aparatūra”.
„BĒRNA DZĪVES NOTIKUMU DIENASGRĀMATA” O.Kukuškina, E.Gončarova, T. Koroļevska
No krievu valodas tulkojusi Inessa Lubgina
Dienasgrāmatas rakstīšana ir viena no kultūras formām, kurā cilvēks pārdomā savu dzīvi, faktiski tā ir saruna pašam ar sevi.
Bērni ar attīstības traucējumiem visbiežāk atrodas speciālajās internātskolās, īpašos internāta apstākļos, kuros reglamentēta darbība liedz viņiem izvēles brīvību un nesekmē atbildības veidošanos par savu rīcību. Tādēļ bērniem ar speciālām vajadzībām nepieciešams rakstīt dienasgrāmatu, sākot ar jaunāko skolas vecumu un turpmāk vecākās klasēs. Līdz ar to bērns pierod analizēt visu, kas notiek ar viņu un veidot dialogu pašam ar sevi. Tas var būt svarīgi pusaudžu vecumā un saspringtās dzīves situācijās, pieņemot svarīgus lēmumus.
Dienasgrāmatas rakstīšanas procesā bērns ar speciālām vajadzībām apgūst vairākas ļoti nozīmīgas prasmes: sistemātiski un regulāri aprakstīt un apspriest ar pieaugušajiem savas dzīves notikumus, detalizēti atainot notikumus, akcentēt galveno un svarīgāko notikumā, izvērtēt un pārdomāt pārdzīvoto, līdz ar to veidojas prasmes analizēt situāciju un pieņemt pareizo lēmumu.
Šajā pētījumā autori piedāvā savu izstrādāto skolēna ar speciālajām vajadzībām dienasgrāmatu darba burtnīcas veidā, kas ir viegli pielāgojama katram bērnam un pieaug reizē ar viņu. Autori izklāsta darba burtnīcas struktūru, mērķus, raksturo dienasgrāmatas veidošanas posmus, pamato pieaugušā lomu šajā darbā un izskaidro pirmos iespējamos rezultātus.
INOVĀCIJAS SKOLOTĀJA LOGOPĒDA DARBĪBĀ
Ceturtais studiju programmas “SKOLOTĀJS LOGOPĒDS” zinātniski metodisko materiālu krājums
Roku sīko kustību nozīme bērnu ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību vispārējā un valodas attīstībā Irēna TUKIŠA, Pēteris VUCENLAZDĀNS
Darbs „Roku sīko kustību nozīme bērnu ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību vispārējā un valodas attīstībā” tapis Rēzeknes Augstskolas akadēmiskās maģistra studiju programmas „Pedagoģija” ietvaros.
Darba pamatdaļa veidota kā zinātniska monogrāfija.
Darba teorētiskajā daļā izklāstītas logopēdijas, pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku teorētiskās atziņas par pirmsskolas pedagoģiskā procesa mērķiem, uzdevumiem, saturu un formām un šā procesa īpatnībām speciālajā izglītības iestādē bērniem ar runas traucējumiem, analizēta kustību funkciju ietekme uz bērna vispārējo un runas attīstību; noskaidroti runas traucējumu cēloņi un simptomātika, pamatota bērnu ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību roku sīko kustību korekcijas nepieciešamība.
Pētījuma daļā aplūkots eksperimentālais darbs Rēzeknes speciālajā pirmsskolas izglītības iestādē „Rūķītis” par roku sīko kustību nozīmi bērnu ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību vispārējā un valodas attīstībā.
Darba mērķauditorija ir augstskolu docētāji, maģistranti, pirmsskolas izglītības pedagogi, studenti un citi interesenti.
PATĒRĒTĀJIZGLĪTĪBAS PEDAGOĢISKIE UN SOCIĀLI EKONOMISKIE ASPEKTI
Līga Danilāne, Velta Ļubkina
Pētījums „Patērētājizglītības pedagoģiskie un sociāli ekonomiskie aspekti” ir veidots uz autoru ilggadējā darbībā gūtās pieredzes pamata. Darbs veidots kā zinātniska monogrāfija, materiālu aprobācija veikta gan bakalaura un maģistra darbu ietvaros, gan autorēm piedaloties Eiropas projektu realizēšanā un vadīšanā. Darba teorētiskajā daļā skatīts patērētājizglītības sociālais konteksts: patērētāja koncepcija Latvijas sociāli ekonomiskajā situācijā un Eiropā; ilgtspējīgs patēriņš ilgtspējīgas attīstības kontekstā; socializācijas process, atbildība, vērtības un vajadzības jaunieša vērtīborientāciju veidošanās procesā; patērētājizglītības iespējas Latvijā un ārzemju pieredze šinī jomā.
Pētnieciskajā daļā tiek analizētas patērētājkultūras veidošanās iespējas vispārizglītojošā skolā. Tas tiek balstīts uz aprobācijas rezultātiem, kura veikta Latgales reģiona vispārizglītojošās skolās un RA Mājas kultūras izglītības katedras realizētajā studiju programmā „Mājturības/ mājsaimniecības un biznesa ekonomisko pamatu skolotājs”.
No 1 līdz 10: mācīsimies matemātiku rotaļājoties
Irēna Onževa
Grāmata “No 1 līdz 10: mācīsimies matemātiku rotaļājoties” būtu noderīga skolotājiem, vecākiem, visiem interesentiem, kas vēlas palīdzēt bērnam apgūt pirmos skaitļus. Īpaši ieteicams tas darbā ar bērniem, kuriem ir mācīšanās traucējumi. Lielākajai daļai bērnu runas, kustības, vizuālo un akustisko kairinājumu integrācija atvieglo mācīšanos rēķināt. Krājumā apkopoti Rēzeknes Augstskolas Pedagoģijas fakultātes studentu, kā arī pašas autores veidotās un savāktās dziesmas, kuras var izmantot, mācot bērniem pirmos skaitļus. Krājumā ievietotas muzikālās un kustību rotaļas, kuras palīdzēs bērniem apgūt desmita skaitļus saistoši un emocionāli
Matemātikas saturs un mācīšanas metodes 1. 6.klasēs
Irēna Onževa
Lekciju kurss veidots saskaņā ar RA Pedagoģijas fakultātes studiju programmas „Sākumskolas skolotājs ar vienu papildspecialitāti darbam pamatskolā” mācību kursa „Matemātikas saturs un mācīšanas metodes” programmu. Darbā aplūkoti 1. - 6.klases matemātikas programmā iekļauto tēmu saturs un apguves metodes
Studentu iniciatīvas veicināšana studiju procesā
Mārīte Mežāre, Pēteris Vucenlazdāns
Darbs „Studentu iniciatīvas veicināšana studiju procesā” tapis Rēzeknes Augstskolas Zinātniskās padomes grantu ietvaros. Darba pamatdaļa veidota kā zinātniskā monogrāfija. Darba teorētiskajā daļā ir analizēta: iniciatīvas būtība un veidošanās, studentu iniciatīvu veicinošie faktori studiju procesā. Pētījuma daļā aplūkota Rēzeknes Augstskolas studentu iniciatīvas īpašību attīstība. Eksperimentālais pētījums veikts Rēzeknes Augstskolā. Balstoties uz pētījuma gaitā iegūtajiem rezultātiem un teoriju, izstrādāti ieteikumi Rēzeknes Augstskolas studentu iniciatīvas veicināšanai studiju procesā. Darba mērķauditorija ir augstskolu docētāji, maģistranti un studenti
Studentu sociālā trauksme pašprezentācijas situācijās
Ēriks Kalvāns, Pēteris Vucenlazdāns
Darbs „Studentu sociālā trauksme pašprezentācijas situācijās” tapis ar Rēzeknes Augstskolas Zinātniskās padomes grantu ietvaros. Darba pamatdaļa veidota kā zinātniska monogrāfija. Darba teorētiskajā dāļā skatīta: sociālā trauksme mūsdienu psiholoģijas skatījumā; studentu zināšanu pārbaudes kā raksturīgākās pašprezentācijas situācijas augstskolas studiju procesā . Pētījuma daļā aplūkota studentu personības faktoru un viņu sociālās trauksmes pašprezentācijas situācijās. Eksperimentālais pētījums veikts Rēzeknes Augstskolā. Balstoties uz pētījuma gaitā iegūtajiem rezultātiem un teoriju, izstrādāti ieteikumi Rēzeknes Augstskolas studentu sociālās trauksmes optimizācijai pašprezentācijas situācijās. Darba mērķauditorija ir augstskolu docētāji, maģistranti un studenti
Latviešu valoda
Anna Sidarāne
Lekciju kurss „Latviešu valoda” domāts augstskolas sākumskolas skolotāju specialitātes studentiem. Tajā vispirms aplūkoti valodas sistēmas elementi. Fonētikas daļā dota latviešu literārās valodas skaņu sistēma un skaņu pārmaiņas. Morfoloģijas kursā aplūkotas vārdu šķiras un to kategorijas. Sintakses kursā noskaidrots sintakses jēdziens, vārdu savienojumu sintakse, vienkārša teikuma un saliktu teikumu sintakse. Pēdējā daļā aplūkoti arī leksikoloģijas sistēmas galvenie jautājumi: vārds kā valodas pamatvienība, vārdu krājuma diferenciācija, sinonīmija un antonīmija
Pašapziņas attīstīšana pirmsskolas iestādes bērna un skolotāja saskarsmes procesā
Lāsma Lapiņa, Velta Ļubkina
Pētījums „Pašapziņas attīstīšana pirmsskolas iestādes bērna un skolotāja saskarsmes procesā” ir veidots kā monogrāfija uz darba autoru ilggadējās pieredzes pamata. Viena no autorēm ilglaicīgi strādā un realizē praktisko pieeju pirmsskolas izglītības iestādē, bet otra ir vadošā pētniece pedagoģijas jomā. Darbs veidots kā zinātniska monogrāfija, un materiālu aprobācija veikta gan bakalaura, gan maģistra darbu ietvaros. Darba teorētiskajā daļā skatīti pašapziņas veidošanās pedagoģiski psiholoģiskie nosacījumi pirmsskolas izglītības iestādē, bērnu un skolotāju saskarsmes procesa loma pašapziņas attīstīšanā un rotaļa kā pirmsskolas vecuma bērna pašapziņas sekmētāja. Pētnieciskajā daļā tiek piedāvāta programma „Pašapziņas veicināšanai saskarsmes procesā pirmsskolas izglītības iestādēs”, kuras aprobācija veikta Pļaviņu pilsētas pirmsskolas izglītības iestādē „Rūķītis”
Priekšmetpraktiskās darbības mācīšanas metodika nedzirdīgiem bērniem
T.S.Zikova, M.A.Zikova
Metodiskajā materiālā aplūkotas nedzirdīgu bērnu vispārējās un valodas attīstības veicināšanas iespējas speciālās, unikālās Priekšmetpraktiskās mācīšanas stundās, kuras iekļautas izglītības iestāžu bērniem ar dzirdes traucējumiem mācību plānos no sagatavošanas līdz ceturtais klasei, un kuras veicina vispārējo zināšanu apguvi arī citos mācību priekšmetos, paaugstina bērnu aktivitāti, patstāvību un izziņas darbību, veidojot priekšstatu par reālo pasauli. Materiālā tiek sniegta metodika kā attīstīt domāšanu, veicināt runas uztveri, apguvi, saskarsmes prasmes, kā arī attīstīt darbības plānošanas spējas šo stundu laikā
Dzirdes traucējumu diagnosticēšana bērniem
G.A.Tavartkiladze, N.D.Šmatko
Metodiskajā materiālā sniegtas dažāda vecuma bērnu dzirdes apsekošanas metodes: rīcības skrīnings, dzirdes apsekošana ar valodas un skanošu rotaļlietu palīdzību, kuras var tikt izmantotas bērnu pazeminātas dzirdes noteikšanai kā poliklīnikās, tā arī rehabilitējošās institūcijās un izglītības iestādēs, par cik neprasa sarežģītu aparatūras aprīkojumu un neaizņem ilgu laiku, bet ļauj atklāt bērnus ar pazeminātu dzirdi no pirmajiem bērna dzīvības mēnešiem līdz pat pusaudža vecumam.
Rietumeiropa: sabiedrības un valsts attieksmes pret personām ar attīstības traucējumiem evolūcija
Nikolajs Malofejevs
Monogrāfijā aplūkoti speciālās izglītības rašanās, veidošanās un attīstības vēsturiski ģenētiskie un sociokultūras pamati sabiedrības un valsts attieksmes pret cilvēkiem ar attīstības traucējumiem aspektā, raksturojot dažādas valstis dažādos vēsturiskajos posmos. Monogrāfija paredzēta studentiem, pasniedzējiem, asistentiem, zinātniskajiem darbiniekiem, kas specializējas korekcijas pedagoģijas jomā
Bērnu ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem audzināšana un apmācība
Olga Čapkeviča
Darbā ir sniegts īss bērnu ar vidējiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem psiholoģiski pedagoģiskais raksturojums, aplūkotas diagnostikas un izpētes iespējas mācību procesā, apskatīti pamatvirzieni darbā ar šādiem bērniem. Darbā tiek akcentēta pozitīva bērnu ar vidēji smagiem un smagiem attīstības traucējumiem attīstības dinamika, bērna audzināšanas ģimenē un vecāku sadarbības ar izglītības iestāžu darbiniekiem nozīme. Īpaša uzmanība tika pievērsta korekcijas darbam ar bērniem agrīnajā un pirmsskolas vecumā. Izdevumu var izmantot skolotāji un skolotāju palīgi, kā arī vecāki un citi interesenti, kas saskaras ar šādiem bērniem, mācību un audzināšanas procesā
Izglītības reforma vispārizglītojošajā skolā: izglītības satura pētījumi
Zinātnisko rakstu krājums
Zinātnisko rakstu krājums sagatavots IZM projekta „Zinātniskās darbības un infrastruktūras attīstīšana RA Personības socializācijas pētījumu institūtā (PSPI) - Izglītības reforma vispārizglītojošajā skolā: izglītības satura pētījumi un ieviešanas problēmas” ietvaros. Projekta mērķis: stimulēt un aktivizēt RA akadēmiskā personāla zinātnisko darbu, attīstīt RA PSPI zinātniskā darba materiālo bāzi, veicot situācijas izpēti un analīzi Latgales reģionā saistībā ar jaunām pieejām izglītības satura realizēšanā, tādā veidā sekmējot Izglītības reformas ieviešanu Latgales reģiona vispārizglītojošās skolās. Zinātnisko rakstu krājumā ievietoti RA doktorantu un pētnieku referāti par esošo situāciju, problēmām un risinājumiem saistībā ar projektam izvirzīto mērķi
Dzīves prasmju pilnveidošana pusaudžiem pedagoģisko grupu darbā
Aloida Jurčenko
Metodiskajā materiālā autore apkopojusi vingrinājumus un uzdevumus, kuri izmantojami gan kā patstāvīgs materiāls mācību – audzināšanas darbā ar skolēniem, studentiem, gan izejmateriāls dzīves prasmju pilnveides veicināšanai paredzētu programmu veidošanai. Vingrinājumi izmantojami patstāvīgajam darbam ar sevi kā arī pedagogiem, sociālajiem pedagogiem, visiem, kuri veicina skolēnu, jauniešu adaptāciju mainīgajā sociālajā vidē
IZGLĪTĪBAS IESTĀŽU MĀCĪBU VIDE: PROBLĒMAS UN RISINĀJUMI
Zinātnisko rakstu krājums
Zinātnisko rakstu krājums tapis LR IZM pētnieciskā projekta “Latgales reģiona izglītības iestāžu mācību vides izpēte” ietvaros. Tā kā mācību vidi raksturo cilvēkresursi, (skolēni un skolotāji), garīgie apstākļi (savstarpējās attiecības) un lietu vide (izglītības iestādes telpas, to iekārtojums un mācību metodiskais nodrošinājums), projekta īstenošanas gaitā tika risināts plašs problēmu loks, kas saistās ar ietekmēm uz mācību procesu un pozitīvi orientētas mācību vides veidošanu un kas saistās ar mācību priekšmetu apguves mūsdienu aktualitāšu izpēti, atbalsta sniegšanu skolēniem ar speciālām vajadzībām, pozitīva izglītības iestādes mikroklimata veidošanu un skolēnu uzvedības aspektu izpēti, skolotāja gatavību radošam, uz sadarbību vērstam efektīvam pedagoģiskajam darbam. Pētījuma gaitā tika analizēta vispārējās izglītības iestāžu gatavība un darbība veikt bērnu ar speciālām vajadzībām integrēšanu vispārējās izglītības iestāžu sistēmā, radot iespējas mazināt bērnu ar attīstības traucējumiem segregāciju un garantējot atbilstošu izglītības iespēju nodrošināšanu bērnu dzīvesvietu tuvumā. Pētījums ļauj arī noskaidrot atsevišķus skolu dzīves psiholoģiskos aspektus, savstarpējās skolēnu un skolēnu un skolotāju attiecības, karjeras attīstīšanas jautājumu risināšanas problēmas skolās. Pētījumā ir skatīts arī studentu kā topošo skolotāju profesionālās pieredzes veidošanās process un tā nosacījumi, ņemot vērā mūsdienu izglītības sistēmas izvirzītās prasības skolotāja kompetencei un mācību vides nodrošinājumam (organizatoriskie principi, daudzpusīga sadarbība, metodiskais atbalsts u.c.).
SABIEDRĪBA, INTEGRĀCIJA, IZGLĪTĪBAStarptautiskās zinātniskās konferences materiāli 2008.gada 22.-23.februāris.
BĒRNS AR GARĪGĀS ATTĪSTĪBAS TRAUCĒJUMIEM IZGLĪTĪBAS PROCESĀRA Pedagoģijas un psiholoģijas katedras studiju programmas „Speciālās izglītības skolotājs” zinātniski metodisko materiālu krājums
PEDAGOĢIJAS TEORIJAS UN MĀCĪŠANĀS PROCESSdevītās ikgadējās maģistrantu zinātniski praktiskās konferences materiāli (2007. gada 1. decembris).
“SKOLOTĀJS LOGOPĒDS” zinātniski metodisko materiālu krājumsINOVĀCIJAS SKOLOTĀJA LOGOPĒDA DARBĪBĀ: trešais studiju programmas
“SKOLOTĀJS – LOGOPĒDS” zinātniski metodisko materiālu krājumsINOVĀCIJAS SKOLOTĀJA LOGOPĒDA DARBĪBĀ: otrais studiju programmas
“SKOLOTĀJS – LOGOPĒDS” zinātniski metodisko materiālu krājumsINOVĀCIJAS SKOLOTĀJA LOGOPĒDA DARBĪBĀ: pirmais studiju programmas

Humanitārās zinātnes un tiesības

Latgale Žečpospoļitas varā 16. gs. II puse – 18. gs. beigas
Inese Poča
Mācību līdzeklī apskatīti politiskie notikumi un sociāli ekonomiskās pārmaiņas, kas bija raksturīgas Latvijai kopumā, bet īpaši Latgalei no 16. gadsimta vidus līdz 18. gadsimta beigām. Tiek skaidroti Livonijas sabrukuma cēloņi un tās nonākšana Polijas-Lietuvas (no 1569. g. Žečpospoļitas) varā. Apskatīta cīņa starp Krieviju, Žečpospoļitu un Zviedriju par Pārdaugavas hercogisti, kuras sastāvā atradās Latgales teritorija līdz 1660. gada Olivas mieram. Miera līguma rezultātā oficiāli tika sašķelta bijušās latgaļu cilts apdzīvotā teritorija un radīta tās ziemeļrietumu robeža pa Pededzes upes, Lubānas ezera un Aiviekstes upes līniju līdz Daugavai. Galvenā uzmanība veltīta šai teritorijai, kas kopš 1677. gada palika Žečpospoļitas rokās ar oficiālu nosaukumu „Księstwo Inflanckie” jeb Inflantijas kņaziste vai hercogiste. Tiek raksturots kņazistes teritoriālais dalījums 4 stārastijās, pārvaldes sistēma ar Daugavpils stārastu priekšgalā, kuram bija vaivada tituls, tās seimiks un pārstāvniecība tajā. Administratīvā un tiesvedības sistēma bija pielīdzināta Lietuvas lielkņazistes kārtībai, kura balstījās uz 1588. gadā pieņemto III Lietuvas statūtu.
Raksturojot iedzīvotāju sastāvu un skaitu, atzīmēta epidēmiju un kolonizācijas ietekme uz to (ebreju ieceļošana, zemnieku ievešana no Baltkrievijas, Krievijas un pat Polijas izmirušo Inflantijas zemnieku vietā). Ievērojama uzmanība veltīta kontrreformācijai jeb rekatolizācijai, 17. gs. beigās un 18. gs. sākumā. Skatīti arī dzimtbūšanas nostiprināšanas pasākumi Inflantijā, kas balstījās uz jau minēto Lietuvas III statūtu. Šis statūts atstāja jūtamu ietekmi arī uz latgaliešu sadzīvi un paražām.
Mācību līdzeklis paredzēts vēstures specialitātes studentiem un visiem, kas interesējas par Latvijas un Latgales vēsturi.
DOKUMENTU JURIDISKAIS SPĒKS
Rēzeknes Augstskolas maģistra studiju programmas „Arhīvniecība” studējošo akadēmiskās konferences materiāli 2008. gada 19. janvāris
Rēzeknes Augstskolas maģistra studiju programmas “Arhīvniecība” studentu akadēmiskās konferences materiāli veltīti dokumentu juridiskā spēka nodrošināšanas problēmām. Sākumā dots dokumentu noformēšanas speciālista V. Šadinova referāts par dokumentiem izvirzītajām prasībām, kuras nodrošina juridisko spēku, un attiecīgo likumdošanu. Maģistranti, vadoties no savas darba pieredzes un veiktajiem pētījumiem, savos referātos atspoguļo situāciju, kādas ir bijušas izvirzītās prasības pret dokumentu noformēšanu agrākos laikos un kā šīs prasības tikušas ievērotas arhīvos esošajos dokumentos. Krājumā tiek analizēti dažāda satura un formas dokumentu juridisko spēku nodrošinošie rekvizīti, kā arī tiek apskatīti diplomātiskās sarakstes dokumentu noformēšanas noteikumi, atzīmējot diplomātiskā protokola noteikumu, kas kļuvuši par tradicionāliem, ietekmi uz dokumentu noformēšanu. Referātos ir izteiktas pārdomas par arhīvu darba vispārējām problēmām un likumdošanu, par veicamajiem pasākumiem izglītības jomā, valsts arhīvu un institūciju arhīvu attiecībās, kas var būt diskutējami.
Krājums var ieinteresēt valsts un institūciju arhīvu darbiniekus, lietvežus, juristus un citus interesentus.
DOGMATISKĀS TIESĪBAS
Andris Plotnieks
Grāmatā „Dogmatiskās tiesības” izklāstīta mācība par tiesību normu: tiesību normas jēdziens un struktūra, tiesību normu klasifikācija, tiesību normu jaunrade un sistematizācija. Tā ir paredzēta kā mācību līdzeklis juridisko specialitāšu studentiem, lai palīdzētu apgūt tiesību teoriju un juridisko metodoloģiju, kā arī praktizējošiem juristiem, jo teorētiskās zināšanas par tiesību normām palīdz izvairīties no kļūdām to piemērošanā.
Bukolikas žanrs hellēnisma literatūrā teokrits
Ingars Gusāns
Krājums «Bukolikas žanrs hellēnisma literatūrā. Teokrits» ir veidots no trim pamatnodaļām, nobeiguma un pielikuma. Pirmajā pamatnodaļā skatīti literatūrvēsturiskie un literatūrzinātniskie žanra izcelsmes pamatjautājumi, komentējot hellēnisma laikmeta vispārīgās iezīmes. Otrā daļa ir veltīta Teokrita daiļrades apskatam un tradicionālo bukolikas elementu analīzei. Trešajā nodaļā plašāk iztirzāti hellēnisma dzejai raksturīgie jaunievedumi. Pielikumā ir ievietoti biežāk lietoto terminu un īpašvārdu skaidrojumi, kā arī pirmoreiz latviešu literatūras zinātnē ir apkopotas deviņas bukolikas. Darbu kā mācību līdzekli var izmantot antīkās literatūras kursa studijām, kā arī tas būs vērtīgs materiāls ikkatram interesentam par antīko pasaules redzējumu un vēsturiskām literatūrzinātnes problēmām.
Latgaliešu folklora
Angelika Juško-Štekele
Mācību grāmata “Latgaliešu folklora” paredzēta Rēzeknes augstskolas studentiem studiju kursa “Latgaliešu folklora” ietvaros folkloras izpratnes padziļināšanai, bet tā var noderēt arī visiem tiem, kas interesējas par folkloru kā vienu no spilgtākajām tautas tradicionālās kultūras izpausmēm un latgaliešu folkloru, kas izsenis atzīta par vienu no Latgales lielākajām garīgajām vērtībām.
Grāmatā aplūkoti gan vispārīgi latgaliešu folkloras specifikas jautājumi, gan arī sniegts atsevišķu folkloras žanru raksturojums, kas strukturēts četrās daļās: sākumā tiek sniegts ieskats attiecīgā žanra pierakstīšanas vēsturē, tālāk seko žanra raksturojums, piemēri no dažādiem folkloras avotiem un beidzot – ievirzes jautājumi diskusijai vai uzdevumi apgūtās vielas nostiprināšanai. Grāmatas noslēgumā ir apkopoti galvenie avoti, kur atrodamas latgaliešu folkloras tekstu publikācijas, kā arī svarīgākie pētījumi par latgaliešu folkloru no 19. gadsimta līdz pat mūsdienām.
„Kultūras procesi Latgalē”
Rakstu krājums
Rakstu krājums „Kultūras procesi Latgalē” tapis ar LR Izglītības un zinātnes ministrijas finansiālo atbalstu projekta „Kultūras procesu kontinuitāte Latgales reģionā: statika un dinamika” ietvaros. Rakstu krājumā ietverti Rēzeknes Augstskolas Filoloģijas katedras docētāju un akadēmiskās bakalaura studiju programmas „Filoloģija” studentu Latgales folklorai, literatūrai un valodai veltītie pētījumi, kuros akcentēta kultūras procesu nepārtrauktība un savdabība. Rakstos analizētas atsevišķu Latgales literātu (N.Neikšānīša, P.Zalānes, O.Kūkoja) daiļrades īpatnības, etniskās identitātes meklējumi literatūrā un folklorā, latgaliešu literāras rakstu valodas veidošanās, pastāvēšanas un attīstības normatīvie, teorētiskie, metodiskie un sociolingvistiskie aspekti. Rakstu krājums paredzēts Latgales kultūras pētniekiem un visiem lasītājiem, kas interesējas par Latgales folkloras, literatūras un valodas savdabību.
Modernistiskās prozas analīzes pamataspekti
Olga Senkāne
Mācību līdzeklis "Modernistiskās prozas analīzes pamataspekti" ir teorētisks ieskats modernistiskās prozas teksta kompozīcijā – sižeta un vēstījuma elementu attiecībās, izceļot autora konceptuālo un komunikatīvo pozīciju. Pētījumā analizētas modernistisko meklējumu īpatnības 20.gadsimta Rietumeiropas prozā (domu kustības imitācijas, epifāniju stils u.c.). Teorētiskos atklājumus praktiski ilustrē latviešu modernistes I. Šķipsnas romāna "Aiz septītā tilta" (1965) detalizēta analīze. Mācību līdzeklis paredzēts vidusskolu, augstskolu mācībspēkiem un studentiem, kas apgūst filoloģiju.
Lietuviešu valoda
Antra Kļavinska
Tabulu krājums paredzēts RA studentiem lietuviešu valodas kursa apguvei. Tā kā praktiskās nodarbības tiek organizētas, strādājot ar mācību grāmatu (Ramonienė M., Vilkienė L. Po truputį. – Vilnius, 1999.), kurā izmantots komunikatīvais gramatikas apguves princips, piedāvātās tabulas paredzētas apgūstamā lietuviešu valodas fonētikas un morfoloģijas materiāla sistematizēšanai.
Kredītpunkts filozofijā
Ināra Leikuma
Mācību līdzeklis iecerēts kā palīgmateriāls studentiem mācību referāta sagatavošanai. Pirmajā daļā tiek piedāvāti referātu temati un literatūra, kā arī studentu darbu piemēri (nevis paraugi). Grāmatas otro daļu veido filozofiski teksti par cilvēka dzīves pozīciju, brīvību, pašizziņu un pašvērtējumu.
Telpa un laiks Volfganga Borherta daiļradē
Karīne Laganovska
Vācu literatūras attīstības vēsture pēc 1945.gada ir ļoti neviendabīga un pretrunīga, jo divergentā politiskā situācija pēdējos piecdesmit gados būtiski iespaidoja pēckara literatūras veidošanos. Daļēji tā izpaudās kā polemiska reakcija pret iespēju pārmantot pagātnes mākslas vērtības, kā morāle un kompromisu tiesa, kas sabiedrības estētiku tiecās ietekmēt caur politiku.
Pētījumā ir apskatītas rietumvācu literatūras attīstības tendences pirmajos pēckara gados, kad rakstniecībā savu identitāti meklēja autori, kuru publicēšanās tika pārtraukta, iestājoties nacionālsociālistiskajam režīmam, un arī jaunās rakstnieku paaudzes pārstāvji, starp kuriem spilgtākais reprezentants bija V.Borherts. Ņemot vērā, ka Latvijā ir pieejami ne tikai V.Borherta tekstu oriģināli vācu valodā, bet gan arī tulkojumi latviešu un krievu valodās, pētījums varētu būt saistošs ne tikai ģermānistikas studentiem, bet arī visiem tiem, kurus interesē Eiropas un arī Vācijas literatūras vēsture.
Folkloristika Latgalē 19.gs. otrajā pusē
Angelika Juško-Štekele
Grāmata “Folkloristika Latgalē 19.gs. otrajā pusē” paredzēta filoloģijas, vēstures un kultūrvēstures specialitāšu studentiem, kā arī visiem, kas interesējas par folkloras apzināšanas vēsturisko gaitu Latgalē 19.gs. otrajā pusē. Grāmatā raksturoti nozīmīgākie folkloras izpētes procesi Latgalē, vērtētas izcilākās personības un viņu darbi.
Folkloras prakse
Angelika Juško-Štekele
Metodiskie norādījumi ir paredzēti RA Humanitāro un juridisko zinātņu fakultātes studiju programmas “Filoloģija” studentiem; tie satur galvenās prasības un ieteikumus folkloras prakses uzdevumu veikšanai, būtiskākās folkloras žanru pazīmes un folkloras prakses materiālu noformēšanas noteikumus.
Cietumā ieslodzīto notiesāto psiholoģiskās korekcijas iespējas
Aivars Buls
Grāmata “Cietumā ieslodzīto notiesāto psiholoģiskās korekcijas iespējas” domāta ieslodzījuma vietu darbiniekiem, psiholoģijas specializācijas studentiem, kā arī tiem, kas papildina savas zināšanas juridiskajā (cietumu) psiholoģijā. Materiāls par aktuālu problēmu balstās uz G.Alporta un K.Rodžera atziņām humānistiskajā, kā arī A.Ļeontjeva un V.Petrovska nostādnēm darbības psiholoģijās. Empīrisko datu iegūšanai tika izmantotas R.Ketlera, K.Leonharda u.c. metodikas. Izstrādātas un piedāvātas rekomendācijas ieslodzīto personības izmaiņas veicinošu pasākumu ieviešanai, kā arī ietverts cietumiem pielāgota sociālās rehabilitācijas komplekss un psiholoģiski korektīvs modelis, kas ieslodzījuma beigu posmā veicinātu notiesāto personības restrukturizāciju sekmīgai reintegrācijai dzīvei brīvā sabiedrībā.
Senkrievu (Kijevas) valsts un tiesības (IX-XII gs.)
Juris Muižnieks
Mācību līdzeklī tiek izanalizēti Senkrievu valsts izveidošanās vēsturiskie apstākļi, tas valsts un pārvaldes iekārta, kā arī darbojošās tiesu sistēma. Secīgi tiek iztirzāti galvenie tiesību avoti, nozīmīgākās tiesību nozares un atsevišķi tiesību institūti.

Inženierzinātnes

LIETOTŅU DROŠĪBA
Pēteris Grabusts.
Mācību līdzeklī „Lietotņu drošība” ir apskatītas lietotņu drošības pamatkoncepcijas un drošības platformu ieviešanas nostādnes, kuras balstītas uz labākās pieredzes apkopojumu, analizēta kriptogrāfijas izmantošana .NET programmās, drošības politika .NET Framework rīku vadīšanā, konfigurēšanā un lietotņu drošības testēšana. Kurss orientēts uz Microsoft piedāvāto drošības ieviešanas un labāko paņēmienu izmantošanas stratēģiju un balstīts uz Microsoft kursa „2840A: Implementing Security for Applications” materiāliem. Mācību līdzeklis ir paredzēts Rēzeknes augstskolas Inženieru fakultātes studiju programmas „Programmēšanas inženieris” studentiem. To var izmantot arī citu datorzinātņu studiju programmu studenti, kā arī visi interesenti, kas vēlas iepazīties ar mūsdienu lietotņu drošības pamatnostādnēm. Mācību vielas sekmīgai apguvei nepieciešamas padziļinātas iemaņas programmēšanā un darbā ar Microsoft.NET platformu. Obligāts nosacījums ir piemēru izanalizēšana. Teorētisko zināšanu nostiprināšanai doti programmu koda piemēri (realizēti un pārbaudīti Visual Studio vidē programmēšanas valodā C#, ja nav norādīts citādi), kā arī testa jautājumi katras nodaļas beigās.
Dabaszinību saturs un mācīšanas metodika
Ināra Laizāne
Mācību metodiskajā līdzeklī „Dabaszinību saturs un mācīšanas metodika”, kurš veidots atbilstoši studiju programmai „Pamatizglītības skolotājs sākumskolā”, ir izanalizētas dabaszinību mācīšanas teorētiskās nostādenes, mācīšanas resursi un vide, aplūkota dabaszinību mācīšanas metodika 1.-6. klasē, izvērtējot uzdevumus, mācību saturu, izmantojamo literatūru un valsts pamatizglītības standarta prasības; metodiskais līdzeklis paredzēts topošajiem skolotājiem, lai prastu izmantot optimālus mācību līdzekļus, noorganizēt laboratorijas un praktisko darbu aprīkojumu un plānot mācību vielu un stundu. Mācību līdzekļa mērķis – sekmēt studentu aktīvu iesaistīšanos studiju priekšmeta satura apguvē, veicināt interaktīvas mācību vides veidošanos. Šim nolūkam tiek paredzēti gan grupā, gan individuāli un pārī veicami uzdevumi.
DBVS Oracle pamati
Aleksejs Zorins
Mācību līdzeklis ir paredzēts Rēzeknes Augstskolas datorzinātņu specialitāšu studentiem. Grāmatā ir dotas atsevišķas lekciju kursa “Programminženierija” tēmas, kuras ir saistītas ar datu bāzes vadības sistēmas Oracle® teorētiskiem un praktiskiem pielietojuma aspektiem
Diskrētā matemātika II
Pēteris Daugulis, Sanita Mickāne
Mācību palīglīdzeklis un mācību grāmata diskrētās matemātikas kursa apgūšanai un pasniegšanai. Paredzēts augstskolu studentiem datorzinātņu, dabaszinātņu un inženierzinātņu specialitātēs, augstskolu pasniedzējiem un visiem interesentiem. Satur vingrinājumus un programmēšanas uzdevumus.
Vides inženiera tezaurs I daļa
Gotfrīds Noviks
Vides inženiera tezaurs – minimālais vides inženierzinātnes terminoloģijas un tās izpratnes apjoms, kas nepieciešams vides inženierim viņa praktiskā darba sākotnējā stadijā. Tezaura pirmajā daļā ir iekļauti svarīgākie jēdzieni, kas saistīti ar vides inženierzinātni. Šeit ir dota informācija par vairāk kā 360 terminiem, ko visbiežāk izmanto vides inženiera praksē. Katram terminam dots tulkojums angļu valodā. Tezaura otrajā daļā doti terminu skaidrojumi angļu valodā. Šī rokasgrāmata var tikt izmantota kā studentu zināšanu kontroles materiāls un izziņu avots studentu un speciālistu patstāvīgajā darbā.
Uzdevumu krājums vides inženierzinātņu studiju kursos
Gotfrīds Noviks
Uzdevumu krājumā iekļauti uzdevumi, kuri aptver vides inženiera studiju programmas speciālo kursu “Vispārīgā ekoloģija”, “Vides aizsardzības pamati”, “Vides inženierģeoloģija”, “Grunts mehānika”, “Dabas resursi”, “Ekotehnoloģija”, “Degradēto teritoriju atjaunošana” tematiku. Kopējais uzdevumu skaits pārsniedz 250. Daudziem uzdevumiem ir vairāki varianti. Uzdevumu krājuma beigās ir dots plašs izziņu materiāls. Uzdevumu krājums var tikt izmantots speciālo vides inženierzinātņu kursu praktiskajos darbos, kontroldarbos, studiju darbu izpildē.
Ekotehnoloģijas pamati
Gotfrīds Noviks
Monogrāfija “Ekotehnoloģijas pamati” ir oriģināls zinātniskais darbs jaunā vides inženierzinātņu virzienā, kurā izskatīta vidi saudzējošo, cilvēkiem un dabai draudzīgo tehnoloģiju - ekotehnoloģiju teorija, to galveno procesu realizācijas tehnika un prakse. Tiek analizēta tehnoloģiju principu atbilstība dabas ekosistēmu attīstības likumiem, izejvielu un enerģijas ieguves, pārstrādes, kompleksas un racionālas izmantošanas fizikāli ķīmiskie procesi. Darbā izanalizēti ekotehnoloģiju praktiskās realizācijas piemēri un parādīti fizikāli tehniskie parametri, uz kuriem balstās šīs tehnoloģijas. Monogrāfiju var izmantot dažādu nozaru speciālisti, kas veido, projektē vai pilnveido dabas resursu, lauksaimniecības produkcijas pārstrādes, enerģijas ražošanas un citas tehnoloģijas, pamatojoties uz vides aizsardzības idejām. Grāmatā izklāstītais materiāls atbilst studiju kursa “Ekotehnoloģijas pamati” programmai, un to var izmantot vides inženierzinātņu specialitātes studenti un maģistranti studiju procesā. Grāmata var noderēt arī citu specialitāšu studentiem, maģistrantiem, doktorantiem un visiem, kas rūpējas par vides aizsardzību un ir ieinteresēti cilvēces ilgtspējīgās attīstības koncepcijas realizēšanā.
Matemātiskās metodes inženierzinātnēs
I.Kalis, I.Kangro
Mācību līdzeklis būs īpaši noderīgs inženiera programmētāja augstākās profesionālās izglītības studiju programmas studentiem lekciju kursā “Varbūtību teorija un matemātiskā statistika”, vides inženiera augstākās profesionālās izglītības bakalaura studiju programmas studentiem lekciju kursā “Matemātiskās metodes vides zinātnē”, sociālo zinātņu bakalaura vadībzinātnē akadēmiskās studiju programmas un augstākās profesionālās izglītības studiju programmas “Ekonomika” studentiem lekciju kursā “Statistika 1”, kā arī visiem, kurus interesē aplūkotā tematika.
Управление неопределенностями ЧАСТЬ 2Настоящая книга посвящена современным методам статистического вывода. Наряду с классическим статистическим выводом в книге рассматриваются байесовский статистический вывод, робастный статистический вывод и робастный байесовский вывод. Книга может быть использована докторантами, магистрантами и специалистами соответствующего профиля.

Управление неопределённостями ЧАСТЬ 1

Настоящая книга посвящена современным концепциям и приложениям теории вероятностей. Подробно рассматриваются проблемы экспертного оценивания вероятностей. Значительная часть книги связана с различными видами вероятностного вывода. В качестве практических приложений теории вероятностей рассматриваются вероятностные классификаторы и задачи принятия решений в условиях риска. Книга может быть использована докторантами, магистрантами и специалистами соответствующего профиля.
Ekonomiskais risks. Novērtēšana, analīze, pārvaldīšana
O.Užga-Rebrovs
Mācību līdzeklis paredzēts Rēzeknes Augstskolas maģistrantūras studentiem, kuri apgūst kursu „Risku analīze un vadīšana”. Tiek aplūkota H.M. Markovica portfeļu teorija un mūsdienu ekonomiskā riska teorijas. Riska pārvaldīšanas iespējas tiek ilustrētas ar opciju un kontraktu izmantošanu. Pielikumos tiek piedāvāti varbūtību teorijas, ekonometrijas un finanšu matemātikas nepieciešamie pamati.

Ekonomika un uzņēmējdarbība

Latgales Tautsaimniecības pētījumi
Sociālo zinātņu žurnāls Nr. 1(3)
Nāk klajā trešais žurnāla „Latgales Tautsaimniecības pētījumi” numurs. Lielākā daļa rakstu ir veltīti Latgales problēmām. Latgales atpalicība no Latvijas vidējā līmeņa turpinās. Kapitāla pieauguma tempi Latgalē ir zemāki nekā Latvijā, bezdarbs ievērojami lielāks nekā citos Latvijas reģionos. Krīze reģiona iedzīvotājus skāra un turpina skart smagāk nekā vidēji Latvijas iedzīvotājus. Līdz ar to Latgales tautsaimniecības pētījumu loma un nozīmīgums arvien palielinās. Katrs aspekts, kādā tiek veikti Latgales tautsaimniecības pētījumi, ir svarīgs „ķieģelītis” kopējās izpratnes veidošanā par reģiona atpalicības cēloņiem un pasākumiem tās pārvarēšanā. Kaut gan žurnāla pamatievirze ir materiālo procesu pētījumu rezultātu atspoguļošana, tomēr kā pirmo jāatzīmē L. Amantovas-Salmanes rakstu, kas liek mums visiem atkal un atkal pārdomāt par garīgā nozīmi mūsu dzīvē, t.sk. ekonomisko lēmumu pieņemšanas procesā. Autore savā rakstā secina, ka mūsdienu reģionālajā ekonomikā ir vieta ētiskiem jautājumiem, jo nevienmērīga teritoriju attīstība un ar to saistītā ierobežoto resursu pārdale ir ētiski politisku lēmumu sekas. Var tikai pievienoties rakstā teiktajam, ka pieņemot ekonomiskus lēmumus, jāvadās no godīguma, taisnīguma, sociālās vienlīdzības, seku apzināšanās un atbildības. Vairāki raksti saistīti ar Latgales komercdarbības rezultātu, reģiona pievilcības un dzīves kvalitātes analīzi, kā arī valdības veicamajiem pasākumiem, īpaši mikro un mazo komercsabiedrību attīstības veicināšanā. T. Freimanis un B. Garanča savā rakstā secina, ka tieši mikro, kā arī mazo komercsabiedrību finansiālais stāvoklis 2009. g. bija kritisks un to tālākās attīstības perspektīvas bez īpašiem valdības pasākumiem ir apdraudētas, pie tam Latgalē lielākā mērā nekā Latvijā kopumā. Nepieciešams attīstīt visu lielumu grupu komercsabiedrības. Bez tam, komercsabiedrības Latgalē pēc apgrozījuma ir vidēji gandrīz divas reizes mazākas nekā Latvijā kopumā. Ja tās būtu Latvijas līmenī, Latgales komercsabiedrību finansiālie rādītāji arī būtu Latvijas līmenī. Šajā sakarā daudz kas ir atkarīgs no vadītāja, tā darba pieredzes. I. Silineviča savā rakstā pamato nepieciešamību veikt uzņēmēju apmācību stratēģiskajā vadīšanā. Bezdarba problēmām ir veltīts K. Ivanovas, L. Poišas un E. Ulnicāna raksts. Bezdarbnieki neuzsāk uzņēmējdarbību, jo motivējošais spēks ir samazinājies. Viņiem tiek piedāvāts viss – informācija, finansiālais atbalsts un pārējie resursi, kas vērtējams kā pārmērīgs piedāvājums. Liela nozīme Latgales straujākas attīstības veicināšanā ir vietējām pašvaldībām. Jo tās aktīvāk un kvalitatīvāk darbosies, jo ātrāk Latgale attīstīsies. Vienam no pašvaldību darbības aspektiem – attīstības plānošanas kvalitātei veltīts S. Ežmales raksts. Autore nonāk pie secinājuma, ka teritorijas attīstības rādītājus ievērojami ietekmē attīstības programmu kvalitāte. Virkne rakstu žurnālā ir veltīta visas Latvijas tautsaimniecības problēmām, bez kuru risinājuma nav iedomājama arī tālāka Latgales attīstība. Pēdējos gados tik aktuālā budžeta konsolidācijas problēma pētīta L. Kavales rakstā par valsts fiskālās politikas veidošanu ekonomikas ilgspējīgai attīstībai. Nepieciešamību savlaicīgi izstrādāt migrācijas politiku pamato D. Znotiņa savā rakstā par globalizācijas ietekmi uz Latvijas darba tirgu. Ne mazāk aktuāla mūsu valstī ir korupcijas problēma. M. Spriņģis ir aprēķinājis, ka, ja 2007. g. Latvijas korupcijas indekss būtu samazinājies par vienu punktu, tad Latvijas tautsaimniecībā ieplūstu par 10 procentiem lielāks ārvalstu kapitāls. Tautsaimniecības attīstība nevar notikt atrauti no ekonomikas teorijas attīstības. Žurnālā ievietoti arī teorētiski raksti. I. Mietule un R. Liepiņa pamato nepieciešamību precizēt likviditātes rādītāju aprēķinu. J. Lonska ir apkopojusi ārvalstu pieredzi augstākās izglītības finansēšanā. Kā jauna tendence žurnāla tematikā ir juridiska rakstura pētījumu rezultātu atspoguļošana. Ekonomikas jautājumu veiksmīga risināšana nav iedomājam bez juridisko jautājumu zināšanām. Īpaši aktuāls ir I. Krampužas raksts par trešo personu tiesisko interešu aizstāvību būvatļaujas darbības laikā.
Latgales Tautsaimniecības pētījumi.
Sociālo zinātņu žurnāls Nr. 1(2)
    Žurnāla ‘‘Latgales Tautsaimniecības pētījumi” otrajā numurā tiek publicēti Rēzeknes Augstskolas Ekonomikas fakultātes kārtējās, 2010. gada 15. aprīļa starptautiskās zinātniskās konferences ‘‘Tautsaimniecības attīstības problēmas un risinājumi” materiāli.
    Katras tautas vēsturē tās tautsaimniecība iziet gan attīstības, gan stagnēšanas, gan krīzes stadijas. Katrā no stadijām ir savas problēmas. Ja ir problēmas, tad jābūt arī to risinājumiem. Zinātnieki ir tie, kuriem ir nepieciešamās zināšanas izpētīt problēmas, izprast to cēloņus, prognozēt iespējamās sekas un rast racionālus risinājumus gan cēloņu, gan arī bīstamo seku novēršanai.
    Nepārtraukti attīstās zinātniskā infrastruktūra, pētnieki savos pētījumos pielieto jaunas metodes, jaunas tehnoloģijas. Tas savukārt palīdz kvalitatīvāk veikt ne tikai datu ieguvi un apstrādi, bet arī pētījumus kopumā, sasniedzot ticamākus rezultātus.
    Konferencē piedalās gan jauni, gan pieredzējuši zinātnieki no dažādām valstīm. Katram no viņiem ir savs pienesums tautsaimniecības attīstības problēmu risināšanā. Konferencē piedāvātie referāti atspoguļo pētījumu rezultātus, kas liecina par zinātnieku plašo interešu loku tautsaimniecības problēmu risināšanā – gan teritoriālās attīstības, gan pilsētu pievilcības reģionālā attīstības kontekstā, gan uzņēmējdarbības attīstības iespēju, gan Latvijas lauku saimniecības atbalsta maksājumu, tūrisma, uzņēmumu stratēģiskās vadīšanas u.c. jomās.
    Starptautiskā konference ir viens no nozīmīgākiem sinerģijas avotiem, kas ļauj dalīties pieredzē, zināšanās ar citu valstu zinātniekiem, gūt jaunas idejas, lai tās attīstītu tālāk un pārvērstu inovācijās. Konference ir vieta, kur tiek attīstīti esošie un dibināti jauni sadarbības kontakti, kur rodas idejas jauniem kopprojektiem. Tā ir vieta, kas iedvesmo pārvarēt ekonomiskās problēmas, kur kreativitāte ir visaugstākā tās izpausmē.
    Novēlu ikvienam konferences dalībniekam iegūt sev vērtīgas atziņas, attīstīt tās un sasniegt brīnišķīgus rezultātus.     Pateicībā katram konferences dalībniekam par viņa pienesumu tautsaimniecības problēmu risināšanā.
Latgales Tautsaimniecības pētījumi. Sociālo zinātņu žurnāls Nr. 1Klajā nāk Rēzeknes Augstskolas Latgales tautsaimniecības pētījumu institūta žurnāla 1. numurs, atklājot turpmākās sērijas izdevumus. Izdevums atspoguļos galvenokārt Latgales tautsaimniecības situāciju. Vienlaicīgi Latgales situācijas salīdzināšanai, žurnālā var būt iekļauti arī raksti par Latvijas tautsaimniecības situāciju un situāciju citās pasaules valstīs. Salīdzinošās situācijas analīze uzskatamāk var parādīt ļoti kritisko situāciju Latgales tautsaimniecībā. Latgales tautsaimniecība ir viszemākā ne tikai Latvijā, bet arī starp Eiropas Savienības veco valstu reģioniem. Ja Latvijas tautsaimniecībā iekšzemes kopprodukts uz vienu iedzīvotāju 2009. gada vidū sastāda mazāk par 45 % no Eiropas Savienības vidējā, tad Latgalē šis rādītājs ir zem 40 % no Eiropas Savienības vidējā. Zemāks Latgalē ir arī nodarbinātības līmenis. Šāda situācija ir izveidojusies jau 19. gadsimtā Krievijas sistēmā un saglabājusies visus šos laikus. Lai arī gan K. Ulmaņa valdība, gan padomju sistēma mēģināja pacelt Latgales tautsaimniecību, rezultāti bija pieticīgi. Pašreizējā situācija ir vēl sliktāka, jo Latgalei tiek atvēlēti vismazākie kapitālieguldījumi, Latgalē ir mazāk uzņēmēju, sliktāki autoceļi, arī lauksaimniecībā izmantojamā zeme pēc kvalitātes ir sliktāka kā vidēji Latvijā. Iedzīvotāju noskaņojums ir pesimistisks bez īpašām ilūzijām par nākotni. Drūmo situāciju vēl vairāk padziļināja pēdējie valdības lēmumi par 2009. gada budžetu. Latgales iedzīvotāju ienākumi jau tā bijā viszemākie Latvija un tagad tie vēl samazināsies. Vidējais ienākumu līmenis uz vienu iedzīvotāju ir tikai neaudz lielāks par krīzes iztikas minimumu un nesasniedz iztikas minimumu. Iedzīvotāju noskaņojums daudzos gadījumos nav labvēlīgs pašreizējai Latvijas valdībai. Iedzīvotājos nereti valda neziņa par patieso stāvokli valstī. Valdības nereti nepatiesie paziņojumi vēl vairāk pasliktina iedzīvotāju noskaņojumu un neticību iespējamai labākai nākotnei pie esošās valdības. Esošais institūta pētījumu izdevums cenšas objektīvāk atsegt esošo situāciju, lai gan diemžēl izsekot biežās pēkšņās izmaiņas valdības darbībā ir neiespējami. Žurnālā ietverti ziņojumi par dažādām sfērām Latgales tautsaimniecībā. Lai Latgales tautsaimniecības attīstība varētu būt raksturota kopsakarībā ar visas Latvijas tautsaimniecību, ietverts arī J. Strazdiņa paredzējums par visas Latvijas tautsaimniecības attīstības virzieniem. Autors gan piemin, ka mērķu precizēšana esošajos krīzes apstākļos ir ļoti problemātiska, bet tai pašā laikā nepieciešama, lai pateiktu, kur jāvirzās tautsaimniecībai. Rakstā izteiktie priekšlikumi gan var būt diskutējami, bet tos nevar noliegt. Pēdējā laikā aktuālu tēmu skata L. Amantova-Salmane rakstā par reģionālo reformu Latvijā. Kaut arī reģionu reforma skaitās realizēta, tomēr daudzi jautājumi ir neatrisināti un neskaidri, ko cenšas atsegt savā rakstā autore. Šodienas visaktuālāko problēmu, īpaši Latgalē, cenšas atsegt E. Ulnicāns rakstā par nodarbinātību un bezdarbu. Bezdarba problēma, kas Latgalē 2009. gada nogalē skars gandrīz katru piekto darba spējīgo, ir traģiska problēma un valdībai vajadzētu to apzināties un problēmu risināt. Nozīmīga loma Latgalē ir mašīnbūvei, kuras īpatsvars rūpniecībā ir samērā liels. Mašīnbūves attīstības problēma skarta gan B. Garančas, gan T. Freimaņa un L. Svarinska rakstos. Nozīmīgi un pamācoši ir arī pārējie rakstu krājumā ietvertie raksti. Izdevuma redkolēģija cer rakstu sēriju turpināt un arī turpmāk atsegt tautsaimniecības attīstības problēmas Latgalē. Vienlaicīgi redkolēģija cer, ka Latvijas tautsaimniecības situācija pēc kāda laika uzlabosies un nākošos krājumos varēs rakstīt par pozitīvām izmaiņām pasaulē un Latvijā. Nākošo žurnāla numuru plānots izdot 2010. gada I pusgadā.
Tūrisma analīze 3. daļa
Iluta Arbidāne, Inta Kotāne, Rita Liepiņa, Irēna Silineviča
Tūrisma nozare mūsu valstī ir viena no tām nozarēm, kuras iekšējā kopprodukta daļa ar katru gadu palielinās. Kā liecina statistikas dati, Latvijā pieaug vietējo un starptautisko tūristu un tūrisma uzņēmumu skaits. Straujās pārmaiņas tūrisma uzņēmējdarbības vidē pastiprina konkurenci tūrisma nozarē. Konkurences apstākļos tūrisma uzņēmuma izdzīvošanu un attīstību lielā mērā nodrošina stratēģiskā vadīšana, kuras pamatā ir tūrisma analīze. Pirmais latviešu valodā izdotais mācību līdzeklis „Tūrisma analīze” 1999.gadā aptvēra tikai nedaudzus tūrisma analīzes aspektus. 2008.gadā izdotajā mācību grāmatā „Tūrisma analīze” ir attīstīta jauna trīs līmeņu – nozares, reģiona, uzņēmuma – pieeja tūrisma analīzē. Tajā ir divas daļas: 1.daļa – Tūrisma nozares analīze; 2.daļa – Tūrisma reģiona analīze. Šajā mācību grāmatā ietverta 3.daļa – Tūrisma uzņēmuma analīze. Grāmatā ir trīs daļas. Pirmajā daļā ir definēts tūrisma uzņēmums un tūrisma uzņēmējdarbība, veikta tūrisma uzņēmuma iekšējās vides analīze: analizētas tūrisma uzņēmuma ieinteresētās puses, atšķirīgās prasmes, konkurētspējīgā priekšrocība, vērtību ķēde, uzņēmuma filozofija un kultūra, tūrisma uzņēmuma infrastruktūra, personāla vadība, menedžmenta darbība; piedāvāta vietas izvēles un finanšu darbības analīze, kā arī tūrisma uzņēmuma nozīmīguma novērtējums vietējā ekonomikā. Finanšu un saimnieciskās darbības analīzes izpratnei dots plašāks skaidrojums, kas ir ietverts 13. –17.nodaļā. Otrajā daļā ir dota tūrisma uzņēmuma ārējās vides analīze. Trešā daļa ir veltīta SVID analīzei. Pirmās divas daļas satur vairākas nodaļas un apakšnodaļas, kuru beigās ir piedāvāti jautājumi. Atbildes uz tiem var rast analīzes procesā. Dažu sarežģītāku terminu skaidrojums ir ilustrēts ar piemēriem. Nodaļu beigās iegūto zināšanu nostiprināšanai tiek piedāvāta situāciju analīze un patstāvīgā darba uzdevumi, kā arī minēta izmantotā literatūra. Mācību grāmata paredzēta augstāko mācību iestāžu studentiem, kas apgūst tūrisma uzņēmējdarbību, kā arī tūrisma industrijas speciālistiem. Mācību grāmata ir kolektīvs Rēzeknes Augstskolas Ekonomikas fakultātes docētāju darbs. autori ir norādīti satura rādītājā.
Tirdzniecības uzņēmējdarbība
Vija Strazdiņa, Inese Spīča
Mācību grāmatā apskatīti tādi jautājumi kā uzņēmējdarbības vides attīstība Latvijā un tās ietekme uz tirdzniecības attīstību Latvijā laika periodā no 1990.gada līdz 2006.gadam; tirdzniecības nozares un uzņēmējdarbības organizācija un pārvaldība, attīstības ekonomisko un saimnieciskās darbības finanšu rādītāju analīze un plānošana, tirgvedības un loģistikas elementu lietojums uzņēmumā.
Darba tapšanā izmantoti Latvijas statistikas dati, Latvijas zinātnieku, Vācijas, Krievijas, Ukrainas, ASV un citu ES valstu tirdzniecības speciālistu skolas.
Mācību grāmata paredzēta augstskolu studentiem, kuri apgūst tirdzniecības uzņēmējdarbības pārvaldības kursu vai arī izstrādā mācību zinātniskos darbus un zinātniskos darbus tirdzniecības nozarē.
Grāmata ieteicama arī praktiķiem, kuri strādā tirdzniecības nozarē vai arī vēlas uzsākt uzņēmējdarbību, kura ir saistīta ar preču novadīšanu no ražošanas līdz patērētājam.
Uzņēmējdarbības uzsākšana un biznesa plāna izstrāde
Dagnija Jonāne
Mācību līdzeklī aplūkotas tēmas par uzņēmējdarbības uzsākšanas priekšnoteikumiem (idejas meklēšanu, biznesa vides analīzi, uzņēmuma dibināšanas un reģistrēšanas procedūru), biznesa plāna būtību un izstrādes nepieciešamību jaunam uzņēmumam. Mācību līdzekli ieteicams izmantot ekonomikas specialitāšu studentiem studiju kursu „Pakalpojumu uzņēmējdarbība”, „Uzņēmējdarbības plānošana” un citu ekonomikas un vadības nozaru priekšmetu apguvē. Tas palīdzēs sagatavoties biznesa plāna sastādīšanai jaunam uzņēmumam.
Uzturzinātne
M.Krūze
Metodiskais materiāls Ekonomikas un vadības katedras 2. līmeņa augstākās profesionālās izglītības studiju programmas “Ekonomika” (specializācija “Komercpakalpojumu vadība”) nepilna laika studentiem Kursa “Uzturzinātne” metodiskais materiāls iepazīstina ar teorētiskajiem jautājumiem patstāvīgā darba veikšanai. Šī materiāla izmantošana ļauj studentiem darbu veikt plānveidīgi, izmantojot tekstā un pielikumu tabulās ieviestos datus. Patstāvīgā darba jautājumu loks aptver pilnvērtīgo uztura organizēšanai nepieciešamo rādītāju aprēķinus, ņemot vērā dažādus faktorus – indivīda vecumu, augumu, ķermeņa uzbūvi, darba un sadzīves apstākļus un lietojamo produktu klāstu. Metodiskais materiāls organizēts trīs nodaļās. Pirmajā nodaļā parādīts, kā sastādīt pieaugušo darbspējīgo iedzīvotāju veselīga uztura devu, izmantojot dažādus koeficientus. Otrajā nodaļā atklāts, kā izrēķināt diennaktī faktiski izlietotās enerģijas daudzumu. Trešajā nodaļā skaidrots, kā analizēt diennaktī patērēto uzturu. Pielikumos sniegtie dati palīdzēs veikt patstāvīgā darba gan teorētisko, gan praktisko daļu.
Apdrošināšanas pamati
Jeļena Tihomirova
Mācību līdzeklī ir skaidrota apdrošināšanas sociālekonomiskā būtība, apdrošināšanas līguma jēdzieni un veidi, pārapdrošināšanas būtība, veidi un mērķi, kā arī ir dots ieskats apdrošināšanas nozares attīstībā un tiesiskajā nodrošinājumā. Mācību līdzekli ieteicams izmantot visu ekonomikas specialitāšu studentiem, apdrošinātājiem un citiem interesentiem.
Tūrisma uzņēmējdarbības pamati
Irēna Silineviča
Mācību grāmata “Tūrisma uzņēmējdarbības pamati” ir paredzēta vidējo un augstāko mācību iestāžu studentiem, uzņēmējiem, kuri specializējas tūrisma industrijā, kā arī plašam interesentu lokam. Grāmatā ietvertas tūrisma pamatdefinīcijas; dots pārskats par tūrisma veidiem, tūrisma produktu un tā attīstību; analizēta tūristu uzvedības motivācija, tūrisma aktivitāšu ietekme uz apkārtējo vidi un sabiedrību; sniegts ieskats tūrisma uzņēmējdarbības, mārketinga un lietvedības pamatos. Lasītājs atradīs ieteikumus, kā uzsākt tūrisma uzņēmējdarbību, sastādīt biznesa plānu, sagatavot un novadīt ekskursiju, organizēt izklaides pasākumus tūristiem. Mācību grāmatā ietverta plaša informācija par ēdināšanas uzņēmumu darbības organizāciju, dots ieskats tūristu izmitināšanas pamatos
Matemātiskās metodes inženierzinātnēs
I.Kalis, I.Kangro
Mācību līdzeklis būs īpaši noderīgs inženiera programmētāja augstākās profesionālās izglītības studiju programmas studentiem lekciju kursā “Varbūtību teorija un matemātiskā statistika”, vides inženiera augstākās profesionālās izglītības bakalaura studiju programmas studentiem lekciju kursā “Matemātiskās metodes vides zinātnē”, sociālo zinātņu bakalaura vadībzinātnē akadēmiskās studiju programmas un augstākās profesionālās izglītības studiju programmas “Ekonomika” studentiem lekciju kursā “Statistika 1”, kā arī visiem, kurus interesē aplūkotā tematika.
Управление неопределённостями ЧАСТЬ 2Настоящая книга посвящена современным методам статистического вывода. Наряду с классическим статистическим выводом в книге рассматриваются байесовский статистический вывод, робастный статистический вывод и робастный байесовский вывод. Книга может быть использована докторантами, магистрантами и специалистами соответствующего профиля.
Управление неопределённостями ЧАСТЬ 1 Настоящая книга посвящена современным концепциям и приложениям теории вероятностей. Подробно рассматриваются проблемы экспертного оценивания вероятностей. Значительная часть книги связана с различными видами вероятностного вывода. В качестве практических приложений теории вероятностей рассматриваются вероятностные классификаторы и задачи принятия решений в условиях риска. Книга может быть использована докторантами, магистрантами и специалистами соответствующего профиля.
Ekonomiskais risks. Novērtēšana, analīze, pārvaldīšana
O.Užga-Rebrovs
Mācību līdzeklis paredzēts Rēzeknes Augstskolas maģistrantūras studentiem, kuri apgūst kursu „Risku analīze un vadīšana”. Tiek aplūkota H.M. Markovica portfeļu teorija un mūsdienu ekonomiskā riska teorijas. Riska pārvaldīšanas iespējas tiek ilustrētas ar opciju un kontraktu izmantošanu. Pielikumos tiek piedāvāti varbūtību teorijas, ekonometrijas un finanšu matemātikas nepieciešamie pamati.
Testi matemātikā
I.Kangro
Matemātikas testos skartā tematika atbilst Latvijas augstskolu ekonomisko un inženierzinātņu specialitāšu augstākās matemātikas programmai. Testos iekļauti uzdevumi par kopu teoriju, matemātiskās loģikas elementiem, virknēm, vektoru algebru un lineāro algebru, lineāro programmēšanu, attēlojumiem un funkcijām. Sastādītie testi kā izziņas iemaņu veidošanas un nostiprināšanas līdzeklis būs noderīgi 2.līmeņa augstākās profesionālās izglītības studiju programmas “Inženieris programmētājs” studentiem, augstākās profesionālās izglītības bakalaura studiju programmas “Programmēšanas inženieris” studentiem, 2.līmeņa profesionālā bakalaura augstākās studiju programmas ‘’Vides inženieris” studentiem lekciju kursā “Augstākā matemātika”, “Augstākā matemātika inženierzinātnēs”, “Matemātiskās metodes vides zinātnē un datori”, 2.līmeņa profesionālā bakalaura studiju programmas (ar specializāciju mārketinga sektora menedžeris, finansu sektora vadītājs) studentiem un 2.līmeņa augstākās profesionālās izglītības studiju programmas “Ekonomika” (ar specializāciju komerciālo pakalpojumu menedžments, biznesa likumdošana, tūrisma un viesnīcu menedžments, finansu un uzskaites menedžments) studentiem lekciju kursā “Matemātika ekonomistiem”, kā arī visiem, kurus interesē aplūkotā tematika.
Tigzinība
Z.Matule
Lekciju materiāli „Tirgzinība: definīcijas un shēmas” izstrādāti atbilstoši tirgzinības kursa programmai Rēzeknes Augstskolas Ekonomikas fakultātē. Tajos ietvertas tirgzinībā lietojamo pamatjēdzienu definīcijas un shēmas, kas rāda jēdzienu savstarpējās sakarības un procesus tirgū un tirgzinības darbā. Lekciju materiāli izmantojami tirgzinības lekcijās, lai atvieglotu studentiem lekciju konspektēšanu un dotu iespēju koncentrēties lekcijas izklāstam, kā arī zināšanu sistematizēšanai patstāvīgajā darbā.
TAUTSAIMNIECĪBAS ATTĪSTĪBAS PROBLĒMAS UN RISINĀJUMI
Starptautiskās zinātniskās konferences materiāli 2008.gada 17.aprīlis.
TAUTSAIMNIECĪBAS ATTĪSTĪBA: PROBLĒMAS UN RISINĀJUMI:
studentu un docētāju 9.zinātniski praktiskā konference 2007.gada 6.jūnijs rakstu krājums
Krājumā apkopoti Pleskavas Valsts politehniskā institūta, Latvijas Universitātes, Rīgas Tehniskās universitātes, Rēzeknes Augstskolas Ekonomikas fakultātes un Jēkabpils Agrobiznesa koledžas docētāju, doktorantu, bakalaura un profesionālo studiju programmu studentu zinātniski praktiskās konferences ziņojumi. Pētījumu tematika ir daudzveidīga: mājsaimniecību patēriņš, nodarbinātības, bezdarba un korupcijas problēma, lauku tūrisma attīstības iespējas, mazo un vidējo uzņēmumu attīstības iespējas, Eiropas Sociālā fonda projektu ieviešanas pieredze, nekustamā īpašuma tirgus un apdrošināšanas tirgus attīstības tendences Latvijā, personu ar invaliditāti nodarbinātības iespējas. Pētījumos izmantota zinātniskās literatūras un likumdošanas referatīvā analīze, ekspertu aptaujas, statistisko pētījumu metodes, matemātiskās metodes ekonomiskajos pētījumos. Krājums paredzēts izmantošanai studentu mācību un zinātniskajā darbā Ekonomikas fakultātē un citās studiju programmās, kurās tiek apgūti ekonomikas kursi
Inflācija kā makroekonomiskās nestabilitātes izpausme.
Vilhelma Ņikitina
Mācību līdzeklis ir veidots kā konspektīvs mācību un metodiskais materiāls ekonomikas studiju studentiem, lai dziļāk izprastu inflācijas būtību. Tajā inflācija ir skaidrota, pamatojoties uz reālām situācijām un makroekonomisko modeli, kas ilustrē kopējā pieprasījuma un piedāvājuma spēku mijiedarbību vispārējā līmenī. Dotais modelis palīdzēs noskaidrot arī dažādus inflācijas regulēšanas ekonomiskās politikas virzienus. Inflācijas attīstības skaidrojums saistībā ar apgrozībā esošās naudas masas izmaiņām un konkrētās monetārās politikas ietekmē ir dots V.Ņikitinas studiju materiālā „Makroekonomika.” (Rēzekne, 2004. 114.- 120.lpp.) Atšķirībā no iepriekš minētā autores darba dotajā mācību līdzeklī īpaša uzmanība ir pievērsta inflācijas dinamikas Latvijā un ES analīzei, tam ir veltīta speciāla nodaļa ar plašu statistisko materiālu. Mācību materiāla labākai apgūšanai ir paredzēti grāmatas beigās ievietotie paškontroles un pārdomu jautājumi, teorētiskie un praktiskie uzdevumi, patstāvīgo pētījumu tēmas
Semināri un praktiskie darbi studiju kursā ”Pakalpojumu uzņēmējdarbības vadība”
Vija Strazdiņa, Inese Ozola
Semināru un praktisko darbu krājums izstrādāts saskaņā ar akadēmiskās bakalaura studiju programmas “Vadības zinātne” un 2.līmeņa augstākās profesionālās izglītības studiju programmas ”Komerczinības” studiju kursa ”Pakalpojumu uzņēmējdarbības vadība” apstiprināto programmu
Tūrisma analīze
Irēna Silineviča
Tūrisms mūsu valstī strauji attīstās, ar katru gadu tā daļa IKP palielinās. Straujās iekšējās un ārējās vides pārmaiņas pastiprina konkurenci tūrisma nozarē. Nav tālu laiks, kad konkurences intensitāte Latvijā visos tūrisma sektoros būs vērā ņemama. Konkurences apstākļos tūrisma stratēģiskajai vadīšanai būs noteicošā loma. Tūrisma plānošana ir viena no stratēģiskās vadīšanas funkcijām, tās pamatā ir tūrisma analīze. Pirmais latviešu valodā uzrakstītais mācību līdzeklis „Tūrisma analīze” aptvēra tikai nedaudzus tūrisma analīzes aspektus. Šajā grāmatā attīstīta jauna triju līmeņu – nozares, reģiona, uzņēmuma – pieeja tūrisma analīzē. Mācību grāmata „Tūrisma analīze” ietver pirmās divas daļas: 1.daļu – „Tūrisma nozares analīze”; 2.daļu – „Tūrisma reģiona analīze”. Trešā daļa „Tūrisma uzņēmuma analīze” šobrīd atrodas sagatavošanas stadijā. Katrai daļai ir vairākas nodaļas. Nodaļu beigās iegūto zināšanu nostiprināšanai tiek piedāvātas situāciju analīzes un patstāvīgā darba uzdevumi. Dažu komplicētāku terminu skaidrojums tiek ilustrēts ar piemēru.
Mācību grāmata paredzēta augstāko mācību iestāžu studentiem, kuri apgūst tūrisma uzņēmējdarbību, kā arī tūrisma speciālistiem
Tūrisma produkts
Irēna Silineviča, Evita Caune, Jāzeps Sprūžs
Grāmata paredzēta visu līmeņu studentiem, kas apgūst tūrismu, lauksaimniecību, uzņēmējiem, kuri nodarbojas ar tūrisma biznesu, biškopību, netradicionālo lauksaimniecību, vēžu audzēšanu, kā arī visiem tiem, kuri interesējas par konkurētspējīga tūrisma produkta attīstības iespējām


RA Kontaktinformācija
Rēzekne, Atbrīvošanas aleja 90
LV-4601

Tālrunis: +371 64623709
Fakss: +371 64625901

 

Uz lapas sākumu

© Rēzeknes Augstskola
Visus jautājumus un ierosinājumus
sūtiet uz web@ru.lv